Lastbil körde på cyklist i Piteå – ordningsbot utdelad

En lastbil körde på en cyklist på Timmerleden i Piteå den 23 juni. Cyklisten skadades inte, men lastbilschauffören fick en ordningsbot för att ha missat väjningsplikten.
Polisen rapporterar
Den 23 juni inkom en larmrapport om en trafikolycka på Timmerleden i Degeränget, Piteå, klockan 16.21. En lastbil hade då kört på en cyklist.
Cyklisten uppges inte ha skadats vid olyckan. Polis beordrades till platsen för att utreda händelsen.
Lastbilschauffören fick en ordningsbot för att inte ha iakttagit väjningsplikt.
Källa: Polisen
Den här artikeln har producerats med stöd av automatiserade system och externa datakällor. Vårt mål är alltid att rapportera korrekt, sakligt och relevant. Trots noggranna kontroller kan fel förekomma.


