PiteNytt

Lastbil körde på cyklist i Piteå – ordningsbot utdelad

Bilden visar baksidan av en vit polisbil med blå och gul reflekterande dekor. Bilens varningsljus på taket är tända och avger ett starkt blått sken. En person, klädd i mörka kläder som ser ut att vara en uniform med utrustningsbälte och väst, står bredvid bilens förardörr vilken är öppen. Personen är vänd bort från kameran, vilket gör att ansiktet inte syns. Delar av träd eller buskar, med grönt lövverk, skymtar i förgrunden och bakgrunden, vilket indikerar att bilden är tagen utomhus.
Illustrationsbild: LENNART ANGERMUND - Mostphotos

En lastbil körde på en cyklist på Timmerleden i Piteå den 23 juni. Cyklisten skadades inte, men lastbilschauffören fick en ordningsbot för att ha missat väjningsplikten.

Annons

Polisen rapporterar

Den 23 juni inkom en larmrapport om en trafikolycka på Timmerleden i Degeränget, Piteå, klockan 16.21. En lastbil hade då kört på en cyklist.

Cyklisten uppges inte ha skadats vid olyckan. Polis beordrades till platsen för att utreda händelsen.

Lastbilschauffören fick en ordningsbot för att inte ha iakttagit väjningsplikt.

Källa: Polisen
Annons

Den här artikeln har producerats med stöd av automatiserade system och externa datakällor. Vårt mål är alltid att rapportera korrekt, sakligt och relevant. Trots noggranna kontroller kan fel förekomma.

Fler artiklar i Blåljus